caret-down caret-up caret-left caret-right
مادر رومینا از سوی شوهرش تحت فشار قرار گرفته بود که اعلام گذشت کند، اما او تا به حال رضایت نداده است. رعنا دشتی، مادر رومینا، پیش از این گفته بود اگر پدر رومینا آزاد شود، امنیت ندارد و دیگر نمی‌تواند راحت زندگی کند. این در حالی است که به‌گفته مادر رومینا، خانواده شوهر او برای گرفتن فرزند دیگرش قصد دارند اقدام قضائی بکنند.

دکتر ابراهیم نیکدل‌مقدم، وکیل مادر رومینا، پیش‌تر گفته بود رأی صادرشده ازسوی دادگاه می‌توانست شدیدتر باشد و پدر رومینا با توجه به قتل وحشتناکی که انجام داده است، باید به مجازات تکمیلی تبعید نیز محکوم می‌شد.

او در واکنش به حکم دادگاه برای متهم مبنی‌بر 9 سال حبس و پرداخت دیه به مادر رومینا گفته بود: ما حدس می‌زدیم چنین حکمی صادر شود؛ چراکه براساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، حداکثر مجازات برای ولی که مرتکب قتل فرزند شود، ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه است که در این پرونده نیز ۹ سال حبس و پرداخت دیه صادر شده است، اما می‌شد با توجه به خطرناک‌بودن متهم، مجازات تکمیلی هم صادر شود و قضات می‌توانستند مجازات تکمیلی و اقامت اجباری یا همان تبعید را هم برای پدر رومینا در نظر بگیرند که متأسفانه مجازات تکمیلی داده نشد و ما به این موضوع اعتراض خواهیم کرد؛ چون این مرد واقعا خطرناک است.

او گفت: مجازات باید متناسب با عمل فرد باشد. قطع‌کردن سر یک دختربچه ۱۳‌ساله با داس، عمل بسیار خشنی است و باید مجازاتی سنگین‌تر برای مرتکب در نظر گرفته می‌شد. قانون باید مجازات قابل پیشگیری‌تری داشته باشد و به مجازات فقهی در این‌گونه موارد بسنده نشود.

 

این پست را در اینستاگرام ببینید

 

Posted in honor violence and tagged .