پاکستان قاتل قندیل بلوچ ستاره شبکه های اجتماعی را پس از کمتر از 6 سال که پدر و مادرش او را بخشیده اند، آزاد کرد.

caret-down caret-up caret-left caret-right
فوزیه عظیم/قندیل بلوچ
تولد: 1990
خفه شده: 15 جولای 2016
محل سکونت: کراچی
منبع: پاکستان
فرزندان: 1 پسر
عامل: برادرش محمد وسیم عظیم
فوزیه عظیم در یک خانواده محافظه کار و فقیر با 6 برادر و 2 خواهر در شاه سداردین در استان پنجاب پاکستان بزرگ شد. فوزیه می خواست خواننده و بازیگر شود. فوزیه در 17 سالگی مجبور شد با عاشیق حسین، پسر عموی مادرش ازدواج کند. این زوج با هم 1 پسر داشتند. ازدواج خشونت آمیز بود، عاشیق فوزیه را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داد. فوزیه پس از دو سال ازدواج از شوهرش فرار کرد و او را به همراه فرزندش رها کرد و برای شروع زندگی جدید عازم کراچی شد.

فوزیه عظیم در سطح ملی با نام هنرمند خود قندیل بلوچ به دلیل تست بازیگری در پاکستان آیدل و فعالیت هایش در رسانه های اجتماعی که زندگی خود را در وبلاگ های روزانه به اشتراک می گذاشت، شناخته شد. او در شبکه های اجتماعی در پاکستان بسیار محبوب بود، اما به دلیل سبک زندگی آزاد و اظهارات و اقدامات جنجالی اش، دشمنان زیادی نیز داشت. به عنوان مثال، او اعلام کرده بود که در صورت پیروزی پاکستان بر هند در کریکت، برهنه خواهد شد.

استریپ رخ نداد زیرا پاکستان در مسابقه شکست خورد، اما نام قندیل بلوچ به عنوان یک تأثیرگذار رسانه های اجتماعی، بازیگر و خواننده مطرح شد. او برای شرکت در برنامه تلویزیونی هندی Bigg Boss 10 دعوت شد و او مشتاق بود تا اولین حضور خود را در تلویزیون هند انجام دهد.

در 15 ژوئیه 2016، برادرش محمد وسیم عظیم در حالی که در خانه پدر و مادرش برای ملاقات با آنها بود، به تمام برنامه ها و رویاهای جاه طلبانه قندیل بلوچ پایان داد. هنگام خواب او را خفه کرد. او در رسانه‌ها اعلام کرد که از فعالیت خواهرش در عرصه شو بیز و مدلینگ او خوشحال نیست و قبل از خفه کردن خواهرش به او قرص داده است. به گفته او، او آبروی خانواده را برده بود. او هرگز اظهار پشیمانی نکرد و در سپتامبر 2019 به حبس ابد محکوم شد.

در فوریه 2022، محمد وسیم عظیم توسط مقامات پاکستانی آزاد شد زیرا والدینش او را به خاطر قتل بخشیدند. محمد به دلیل قتل ناموسی خواهرش کمتر از شش سال در زندان گذراند.
Posted in پژوهش, قتل ناموسی.