عراق: آرایشگر و زن تراجنسیتی دوسکی آزاد توسط برادرش در یک "قتل ناموسی" ترنس هراسی به قتل رسید.

caret-down caret-up caret-left caret-right
دوسکی آزاد
تولد: 1999
تیراندازی: 29/30 ژانویه 2022
مکان: دهوک (منطقه کردستان عراق)
مبدا: عراق
کودکان: هیچ
عامل: برادرش چکدار
داستان ما در مورد زن تراجنسیتی 23 ساله کرد عراقی دوسکی آزاد بر اساس تحقیقات Insider است و به این صورت است: دوسکی آزاد سالها پیش پس از بیرون آمدن از کمد به عنوان یک زن تراجنسیتی با خانواده خود با مشکل مواجه شد. برخی از اعضای محافظه‌کار خانواده این امر را نپذیرفتند و چندین بار او را به قتل تهدید کردند.

دوسکی آزاد از خانه والدین خود فرار کرد و زندگی جدیدی در دهوک در منطقه کردستان عراق ساخت. او به عنوان یک میکاپ آرتیست در یک سالن محلی کار می کرد و دوستان زیادی داشت. حتی سال ها پس از نقل مکان، برادر و پسر عمویش همچنان او را به مرگ تهدید می کردند.

روز دوشنبه 31 ژانویه 2022 جسد بی جان دوسکی آزاد در گودالی کم عمق در نزدیکی دهوک پیدا شد. دستان او بسته شده بود و به گفته پلیس محلی، یکی دو روز قبل از پیدا شدنش مورد اصابت گلوله به سر و سینه اش قرار گرفته بود.

تنها مظنون این انحلال وحشیانه برادرش است که در هشت سال گذشته در آلمان زندگی کرده است. اعتقاد بر این است که چکدار تنها با هدف کشتن خواهرش به عراق پرواز کرده و پس از قتل به سرعت از عراق فرار کرده است.

ماموران گمان می کنند که او در آلمان، بلژیک یا ترکیه مخفی شده است. گزارش شده است که مقامات کرد برای ردیابی و دستگیری این مظنون به قتل با اینترپل تماس گرفته اند. ما از هرگونه سرنخ استقبال می کنیم.
Posted in پژوهش, قتل ناموسی.