هلند می خواهد با جنایات ناموسی بهتر مبارزه کند

caret-down caret-up caret-left caret-right
در بررسی سالانه ما از کشورهایی که به درستی این کار را انجام نمی دهند رسیدگی به قتل های ناموسی، هلند همیشه در صدر قرار دارد زیرا هلند به قتل های ناموسی طبق قوانین و مقررات رسیدگی نمی کند، برای مثال، اگر اسلام نقشی در این جنایت داشته باشد، بازرسان باید با مسئولان مسجد محلی مشورت کنند، و افشاگران صادق در قتل های ناموسی هستند. سال‌ها بی‌رحمانه و ناعادلانه توسط مقامات تحت تعقیب قرار گرفت.

همانطور که اتحادیه اروپا به کشورهای عضو خود توصیه کرده است، هلند اکنون قول می دهد رویکرد بسیار متفاوتی را اتخاذ کند و با قتل های ناموسی بهتر مبارزه کند. اتحادیه اروپا می‌خواهد عاملان قتل‌های ناموسی در مقیاس وسیع تحت پیگرد قانونی قرار گیرند تا با این پدیده به شدت مبارزه شود.

توافقنامه ائتلاف شامل قسمت زیر در مورد مبارزه با قتل های ناموسی است: "یک جامعه دموکراتیک تنها زمانی می تواند کار کند که زمانی که آزادی های دیگری در معرض تهدید قرار می گیرد، زمانی که همه مشارکت می کنند و با تبعیض مبارزه می شود، خط بکشیم. جایی در جامعه ما برای همجنس گرا هراسی، یهودستیزی، اسلام هراسی، زن ستیزی، (آنلاین) جنسی وجود ندارد. استثمار، قتل‌های ناموسی، ختنه، ازدواج کودکان، ازدواج‌های اجباری، سخنان نفرت‌انگیز و خشونت علیه مخالفان و اقلیت‌ها. ما در حال مقابله با این موضوع هستیم، از جمله رسیدگی به تهدیدات آنلاین، محافظت از قربانیان، تشویق به گزارش‌دهی، و پیامدهای ویزا.»

برخی آن را اسلام هراسی یا نژادپرستانه می خوانند که هلند می خواهد مبارزه با قتل های ناموسی را بهبود بخشد، اما این استدلال ناقص است زیرا افرادی که مرتکب خشونت های ناموسی می شوند همیشه پیرو اسلام نیستند و همیشه هم چنین نیستند. پوست تیره یا پیشینه فرهنگی غیر غربی.

کارشناسان جرایم ناموسی خاطرنشان می کنند که هلند ابتدا باید ثابت کند که در مبارزه با جنایات ناموسی جدی است، مثلاً با تعقیب قضایی مدیران و پایان دادن به تعقیب افشاگران صادق در پرونده های قتل ناموسی.

قتل ناموسی چیست؟

قتل ناموسی قتلی است به نام ناموس. اگر برادری خواهر خود را به قتل رساند تا آبروی خانواده را بازگرداند، این یک امر است
قتل ناموسی. به گفته فعالان، شایع ترین دلایل قتل های ناموسی، قربانی بودن است:از همکاری در یک ازدواج ترتیب داده شده امتناع می کند.

  • می‌خواهد به رابطه پایان دهد.
  • قربانی تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی بود.
  • به داشتن رابطه جنسی خارج از ازدواج متهم شد.

فعالان حقوق بشر معتقدند که سالانه 100000 قتل ناموسی انجام می شود که بیشتر آنها به مقامات گزارش نمی شود و حتی برخی از آنها عمداً توسط خود مقامات پنهان می شود، به عنوان مثال به این دلیل که عاملان این قتل دوستان خوبی با پلیس محلی، مقامات یا سیاستمداران هستند. . خشونت علیه دختران و زنان همچنان یک مشکل جدی در پاکستان، هند، افغانستان، عراق، سوریه، ایران، صربستان و ترکیه است.

Posted in Uncategorized.