داستان قتل ناموسی

caret-down caret-up caret-left caret-right
"زن جوان ناشناس
بدنیا آمدن: ؟
تلاش برای قتل: 12 دسامبر 2021
محل اقامت: Weerselo، هلند
منبع: احتمالا ترکیه
کودکان: هیچ
مرتکب: برادرش
شب شنبه تا یکشنبه، 12 دسامبر 2021، حدود ساعت 00:30، محله اطراف Kardinaal Alferinkstraat در Weerselo با فریادهایی در خیابان مبهوت شد. مرد جوانی خود را به سوی زن جوانی پرتاب کرد و فریاد زد که او را می کشم.

روستاییان شجاع از سناریوی سیاه تیره جلوگیری کردند و بر مرد جوان غلبه کردند و او را تحت کنترل داشتند تا اینکه پلیس رسید و او را دستگیر کرد. این زن در نهایت با ضربه چاقو به بالای بازو خود رسید. پلیس از اقدام موفق شجاعانه روستاییان تقدیر کرد.

به گفته خانواده، این حادثه شامل مشاجره شدید بین خواهر و برادر بود زیرا او متوجه شده بود که او در حال ارسال عکس های برهنه خود با تلفن همراه خود است. برادر نیز به دلیل امتناع از پوشیدن روسری عصبانی بود. به گفته خانواده، رفتار زن جوان خلاف موازین شرعی است.

به گفته خانواده قربانی حال نسبتاً خوبی دارد.

پلیس به دلیل حفظ حریم خصوصی مایل به دادن اطلاعات بیشتر نیست، به عنوان مثال، پلیس نمی خواهد سن هر دو را بدهد.

اگر نشانه هایی از خشونت مربوط به ناموس وجود داشته باشد، پلیس هلند از کارشناسان خشونت مرتبط با ناموس مرکز تخصصی ملی خشونت مرتبط با ناموس (LEC EGG) حمایت می کند. LEC EGG به نوبه خود به افسران توصیه می کند که اگر اسلام در این جنایت خشونت آمیز نقشی ایفا می کند، با مسجد محلی تماس بگیرند.
"

قتل ناموسی چیست؟

قتل ناموسی قتلی است به نام ناموس. اگر برادری خواهر خود را به قتل رساند تا آبروی خانواده را بازگرداند، این یک امر است
قتل ناموسی. به گفته فعالان، شایع ترین دلایل قتل های ناموسی، قربانی بودن است:از همکاری در یک ازدواج ترتیب داده شده امتناع می کند.

  • می‌خواهد به رابطه پایان دهد.
  • قربانی تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی بود.
  • به داشتن رابطه جنسی خارج از ازدواج متهم شد.

فعالان حقوق بشر معتقدند که سالانه 100000 قتل ناموسی انجام می شود که بیشتر آنها به مقامات گزارش نمی شود و حتی برخی از آنها عمداً توسط خود مقامات پنهان می شود، به عنوان مثال به این دلیل که عاملان این قتل دوستان خوبی با پلیس محلی، مقامات یا سیاستمداران هستند. . خشونت علیه دختران و زنان همچنان یک مشکل جدی در پاکستان، هند، افغانستان، عراق، سوریه، ایران، صربستان و ترکیه است.

Posted in Uncategorized and tagged .